1. Extreem
De schade per incident bedreigt mogelijk het voortbestaan van de organisatie door één van de volgende oorzaken: een ernstig verlies van klantvertrouwen, negatieve publiciteit (imagoschade), ernstig verlies van motivatie van de medewerkers, een meldplichtig datalek van meer dan 3000 bijzondere persoonsgegevens (medische informatie etc.)
2. Groot
De schade per incident is mogelijk niet meer op te vangen binnen de vastgestelde ruimte binnen de begroting van de organisatie. Er ontstaat schade door één van de volgende oorzaken: een negatieve publiciteit (imagoschade), een significant verlies van motivatie van medewerkers, een meldplichtig datalek van meer dan 3000 persoonsgegevens.
3. Aanzienlijk
De schade per incident is op te vangen binnen de vastgestelde ruimte binnen de begroting van de organisatie. Er ontstaat schade door één van de volgende oorzaken: irritatie en ongemak bij klanten geventileerd in de media, interne negatieve publiciteit (imagoschade), een meldplichtig datalek.
4. Gering
De schade per incident is aanvaardbaar.